Marketing

5 najczęstszych błędów przy tworzeniu media planu dla sklepu internetowego

Tworzenie media planu dla sklepu internetowego to wbrew pozorom nie jest taka łatwa sprawa. Musisz być świadomy, że gdy bierzesz się za otwarcie sklepu internetowego to bierzesz na siebie także dużą odpowiedzialność oraz ryzyko, a media plan to jedna z podstawowych rzeczy, o które powinieneś zadbać w pierwszej kolejności. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący pięciu, najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu media planu dla sklepu internetowego. Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy od największego błędu, jaki jest założenie, że będzie jak w Excelu. Przede wszystkim pamiętajmy o tym, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. W związku z tym zalecam od razu planować plan B i C, kiedy nie uda się osiągnąć zadowalającego wskaźnika w momencie, kiedy to sobie zaplanowaliśmy.

Drugim, równie istotnym błędem jest nieokreślony precyzyjnie potencjalny klient i komunikacja. Czy zastanawiałeś się może kiedyś ilu marketerów przed rozpoczęciem działań, sprzedażowych zastanawia się nad tym, kim jest ich klient? Oraz nad tym gdzie jest, a także jak do niego dotrzeć? Często pojawia się także pytanie o to, jaką wartość mu przekazać na konkretnym etapie zakupowym? Musisz wiedzieć, że są to podstawowe pytania na które, trzeba udzielić odpowiedzi, jeśli nie chcesz zmarnować pieniędzy, na coś, co nigdy nie miało szans.

Kolejnym, ważnym błędem, o którym warto wspomnieć na pewno jest wykluczenie niektórych kanałów reklamowych. Generalnie rzecz ujmując wydaje Ci się, że obecność Twojej marki na Snapchacie, Instagramie, Twitterze będzie nieefektywna? No cóż, na pewno, jeśli Cię tam zabraknie. Musisz wiedzieć o tym, że w ciągu roku premierę ma kilka, potencjalnych nowych kanałów komunikacji. W związku z tym nie lekceważ ich, bądź otwarty, planuj, wdrażaj i testuj.
Czwartym, najczęstszym błędem jest brak jasno określonego ROI.

Oczywiście trudno ocenić, czy coś jest skuteczne, nie określając wskaźników efektywności. Przede wszystkim ustal, jaka będzie średnia wartość koszyka, jaki współczynnik konwersji chcesz osiągnąć, co jest konwersją, co jest mikrokonwersją, jak dywersyfikować ruch i jak mierzyć efekty.
Na końcu warto wspomnieć o takim błędem, jakim są nieprzewidziane testy. Generalnie rzecz ujmując niezbędne jest zadawanie sobie pytań i szukanie na nich odpowiedzi poprzez testy A/B, badań clictrackingowych, zmiany CTA, kreacji, komunikacji, harmonogramu wyświetlania reklam itd.

Reasumując, błędy zdarzają się zawsze, ważne jest, aby je znać i się przed nimi chronić, ponieważ uniknięcie tych najpopularniejszych błędów na pewno pomoże nam osiągnąć nam wymarzony sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *