Marketing

Marketing w sklepie internetowym

Coraz liczniej powstające sklepy internetowe stają przed ogromnym wyzwaniem. Jak przyciągnąć do siebie klientów? Jak skutecznie wypromować swoje produkty? Jak raczkujący sklep internetowy zamienić w sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo przynoszące dochody? Przedstawiamy niektóre ze sposobów na marketing w sieci.

Zacznij od najbliższego otoczenia!
Marketing zaczyna się w najbliższym otoczeniu. Nie wahaj się poinformować o swoim nowym biznesie rodzinę i znajomych. To pewnie oni będą Twoimi pierwszymi klientami… i znajomi znajomych… i znajomi znajomych znajomych. Ważne, aby kolejni użytkownicy odwiedzający stronę Twojego sklepu informowały o nim coraz szerszy krąg osób. To najpewniejszy sposób zdobycia klientów. Swoją ofertę kieruj jednak przede wszystkim do grupy docelowych klientów. To wszyscy ci, którzy mogą być szczególnie zainteresowani Twoim produktem.

Siła rażenia social mediów
Trudno o lepszy kanał kontaktu na linii sprzedawca konsument, niż popularne media społecznościowe. Utwórz, zatem profil internetowy swojego sklepu na Facebooku. Możesz tu zamieszczać wpisy o aktualnych promocjach czy ciekawych ofertach. Zainteresuj się grupami tematycznymi. Facebook ma niebywałą siłę rażenia, jeżeli chodzi o zasięg. Twoje posty, jeżeli tylko będą interesujące, mogą być udostępniane jednym użytkownikom przez innych. Zwrócenie się w stronę social mediów to również sygnał wysyłany klientom. Twój sklep to nowoczesne przedsiębiorstwo, które podąża z duchem czasu.

Zainwestuj w content marketing!
Wysokiej jakości artykuły tematyczne zawierające informację na temat Twoich produktów to również bardzo skuteczny sposób na ich wypromowanie. Znajdź portale, które zajmują się tematyką zbliżoną do Twojej oferty. Niektóre z nich z pewnością zgodzą się na zamieszczenie przygotowanych przez Ciebie artykułów. Ich celem jest, bowiem zdobycie nowych czytelników, a im więcej wartościowych treści na stronie, tym lepiej. Ty natomiast zyskujesz darmową reklamę.

Blogi rządzą!
Możesz zastanowić się także nad założeniem bloga firmowego dotyczącego Twojej działalności. To doskonały sposób na przybliżenie użytkownikom Twojego biznesu. Wierna grupa czytelników stanie się zapewne także stałymi klientami Twojego sklepu. Ty z kolei powoli będziesz wyrabiać swoją markę i kształtować pozytywny wizerunek.

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie strony internetowej to nie tylko szybki, ale i tani sposób na promocję. Chodzi o uzyskanie najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Do Twojego sklepu trafi dzięki temu więcej osób. Można pokusić się o samodzielne pozycjonowanie strony. Jeżeli jednak nie jesteś ekspertem w tej dziedzinie, warto zlecić to zadanie zewnętrznej firmie z doświadczeniem. Inwestycja z pewnością zwróci się w krótkim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *