Marketing

Marketing automatyczny teraz i w przyszłości

W wielu dziedzinach życia maszyny zastąpiły już pracę ludzkich rąk, więc pojawianie się automatycznych procesów w marketingu nie powinno nikogo dziwić. Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, daje realne korzyści i coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie tego, jeszcze niezbyt popularnego, rozwiązania.

Jak wygląda obecnie marketing automatyczny?

W obecnej formie marketing automatyczny jest powszechnie stosowany w mailingu, dzięki niemu oszczędza się pracę ludzką i nikt nie musi ręcznie kopiować adresów e-mail klientów, wszystko jest zapisane w bezpiecznej bazie danych, która może być wykorzystywana w celach marketingowych firmy. W takiej bazie zamieszczane są różne danie, na przykład płeć, wiek, zawód, miejsce zamieszkania, preferencja, ostatnie zakupy oraz to, czy doszło do jakiejś reakcji na ostatni e-mail. Gdyby nie narzędzia, które gromadzą automatycznie takie dane, wszystkie dane trzeba byłoby wpisywać ręcznie, co zajęłoby naprawdę dużo. Zbieranie danych przy pomocy automatów trwa zaledwie kilka sekund, a w kilka minut można zbudować rozbudowaną bazę danych.

Marketing automatyczny jest pomocny w zachęcaniu do zakupów. Analiza danych pomaga stwierdzić, jakie produkty najbardziej interesując konkretnego klienta. W sytuacji, kiedy klient dodał do koszyka kilka produktów, ale nie dokonał finalizacji transakcji, przy pomocy maila można mu przypomnieć o produktach, a następnie można przygotować mu ciekawą zniżkę, dzięki której zachęci się go do zakupów. To skuteczne techniki marketingowe, są możliwe tylko przy zastosowaniu automatycznych procesów, inaczej nie byłoby możliwe śledzenie działań klientów, przez co sklep byłby narażony na spore straty finansowe. Marketing automatyczny pomaga także klientom, którzy dzięki niemu otrzymują ciekawe, dopasowane do ich potrzeb oferty. Nie muszą wchodzić codziennie na stronę, dostają możliwość otrzymywania bezpośrednio na maila wiadomości związanych z ofertami i promocjami.

Przyszłość marketingu automatycznego

W obecnej formie marketing automatyczny jest stosowany często, chociaż nie pokazuje on pełni swoich możliwości. Nie ulega wątpliwości, że nadal rozwija się on i w przyszłości niejednokrotnie będzie ulegał przemianom. Prognozuje się, że wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji, marketing automatyczny przybierze nowy wymiar i będzie mógł uczyć się zachowań klientów, a następnie przygotować na tej podstawie kampanie marketingowej. Internet wykorzystywany jest nie tylko w komputerach i urządzeniach mobilnych, ale także pojawia się w systemach sterowania oświetleniem, ogrzewaniem domu, czy też w lodówkach. Być może w przyszłości marketing automatyczny wejdzie do naszych domów, a automatyczne procesy pozwolą zauważyć, że w lodówce kończy się mleko, więc dla domowników zostanie przygotowana reklama, pokazywana na wyświetlaczu lodówki. W przyszłości planuje się wprowadzenie także reklam na podstawie naszej pozycji, które wyświetlają się pojedynczej osobie, kiedy ta przechodzi na przykład obok sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *