Marketing

Rzecz o seo-copywritingu

E-biznes staje się coraz bardziej popularny i wiele osób decyduje się na przeniesienie swojej firmy do internetu. Problematyczne może być pozyskiwanie odbiorców produktów czy usług w pierwszych miesiącach funkcjonowania, gdyż witryna bez odpowiedniej reklamy czy pozycjonowania po prostu ginie w sieci. Nie ma co ukrywać, po wyszukaniu słów kluczowych internauci będą sprawdzać oferty firm z pierwszej strony wyszukiwarki, tych na dalszych na dalszych stronach nawet nie będzie chciało im się sprawdzać. Tak samo się dzieje przy nowych niszowych portalach, które chcą umieszczać ambitne treści – jeśli nie zastosują zasad SEO, to może się zdarzyć, że ktoś sprytniejszy podpatrzy pomysł i przerobi go na dobrze zarabiający e-biznes.

Jakiego rezultatu należy oczekiwać po SEO copywritingu?

Pewne jest, że przy tworzeniu treści na strony internetowe nie można pomijać narzędzi, które są pomocne podczas wyszukiwania najbardziej popularnych zapytań. Wstawianie fraz według własnego uznania może spowodować, że wejścia na www nie będą liczne – natomiast przy zastosowaniu planera słów kluczowych dostępnego bezpłatnie w Google AdWords można uzyskać dzienne wejścia na witrynę liczone nawet w tysiącach – co może nie zadowoli tak zwanej Wielkiej Trójki (Onet, Wirtualna Polska, Interia), ale każdą inną stronę wzbogaci o nowych użytkowników. Pomocne we wszelkich analizach będą także statystyki Google. 

Jakimi zasadami należy się kierować przy SEO copywritingu?

W pierwszej kolejności powinien nastąpić wybór słów kluczowych, do których stworzona zostanie odpowiednia i koniecznie unikalna treść. Nie można pozwalać sobie na kopiowanie treści, a publikowanie materiałów prasowych wysyłanych przez agencje PR w jednej i niezmienionej formie do wielu redakcji odbierane jest przez wyszukiwarki jako bezwartościowy duplikat. Wyszukiwarki cenią sobie jakość treści, dlatego też firmy znakomicie radzące się w świecie biznesu, a niekoniecznie zaprzyjaźnione ze słowem pisanym, powinny skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Jeżeli jednak zdecydują się na samodzielne doświadczenie z tekstem, powinny pamiętać, że najpopularniejsze słowa kluczowe należy umieścić na początku tytułu,  z tym że nie wolno przesadzać z przefrazowaniem – tytuł pokazuje o czym będzie cała treść. Lead ma zachęcić do przeczytania całości tekstu, od wstępu zależy zatem czy użytkownik zdecyduje się poświęcić swój czas na zapoznanie się z artykułem. Normą jest, że internauci czytają wybiórczo, dlatego też bardzo ważne są pogrubione śródtytuły. Zazwyczaj stosuje się nagłówki H1-H2, chociaż w teorii dopuszczalne są do H6. Słowa kluczowe umieszcza się na początku, w środku i na końcu tekstu, z tym że warto je wyróżnić za pomocą wytłuszczenia lub kursywy. Warto jest opisywać zdjęcia dołączane do publikacji. Przesyt słów kluczowych wygląda nienaturalnie, a nawet nieprzyjaźnie dla użytkownika. Nikt nie lubi czytać zawartości sztucznie promującej nadmiar fraz,  na dodatek bez sensownego stylu czy zachowania logiki. Internauci od razu wyczują, że treść jest pod wyszukiwarkę, a na witrynie nie ma nic ciekawego do przeczytania. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *